Koningsdag en evaluatie - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Koningsdag en evaluatie - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Koningsdag en evaluatie

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 Mei 2016 | Mexico, Valle de Bravo

Hoi lieve mensen,

Hier weer een update van mij!!
In april was er vanuit de nederlandse vereniging een heus koningsdiner!!
De bedoeling was dat we op chique gingen, dus ik had de jurk aan die ik in december op de bruiloft van Thijs en Sharon aan had.
Iedereen zag er prachtig uit en we kregen een heuse kroon die we op konden doen (daar waren de dames later erg blij mee! :)).
Het eten was eigenlijk niet heel erg bijzonder....maar ja, er waren dan ook meer dan 300 mensen, dus snap dat het niet hoogstaand culinair was.
Het was gezellig met de collega's van Bram en we hebben zelfs nog twee schalen gewonnen met de loterij, haha.
Er was een bandje dat optrad en de mensen lekker in beweging kreeg.
Bram en ik moesten rond 23.30 wel weer naar huis, want de meiden waren bij een vriendin van mij en we moesten de meiden nog even ophalen voordat zij gingen slapen.
Ze hadden ontzettend lol gehad en ook nog een ijsje gekregen en ze hadden die dag al een ijsje op!! haha
De oudere meiden zitten ook op Greengates (Marits school) en die hebben voorgelezen en de liedjes gezongen. Dus dat was erg leuk. Ze schijnen alleen maar gelachen en gegiecheld te hebben!!!!

Inmiddels heb ik ook een massage gehad van een uur!!! Heerlijk was dat. Bij een van de collega's van Bram is in haar appartement een soort SPA. Wat was dat lekker zeg.......daar gaan we iets maandelijks van maken ;)

En Nora is op evaluatie geweest op Greengates. Nora haar school (heerlijk aan de overkant, lekker klein en super lieve juffen) zou dicht gaan.
Toen verzekerde ze ons dat het door zou gaan als iedereen een maand extra zou betalen. Dus wij netjes betaald en de evaluatie bij Greengates afgezegd.
Twee weken geleden kregen we dan toch het bericht dat de school volgend jaar dicht gaat.
Dus snel een mailtje naar Greengates of Nora alsnog op evaluatie mocht komen of ze volgende jaar naar Greengates zou kunnen.
Dat kon gelukkig en afgelopen vrijdag gingen we dan!!
Nora was best een beetje zenuwachtig, want ze wist dat ze zonder mij met de juf mee zou gaan. Ik was vroeg gegaan, zodat we van tevoren even rustig konden zitten en een boekje konden lezen.
Toen Miss Emily eenmaal kwam (ECHT heel erg brits accent!! haha) ging ze heel stoer mee, al was het wel spannend. Maar Miss Emily zag er lief uit en hand in hand gingen ze naar de klas.
Na 40 min. kwamen ze weer terug. Nora met een sticker op haar t-shirt omdat ze het zo goed had gedaan!!! De juf was onder de indruk, met name van haar Engels, dat was heel erg goed zei ze (zijn al die sophia filmpjes in het engels toch nog ergens goed voor!! :)). Ze was gevraagd vormen te herkennen, knippen, te kleuren, cijfers te herkennen en te tellen. Ze begint echt als binnen de lijnen te kleuren en netjes te knippen op de lijnen.
We hadden ook wel verwacht dat ze toegelaten zou worden, maar ik glom weer van trots toen ze zo lovend over Nora praatte!!!!!
Dus volgend jaar twee kids op Greengates en 's ochtends samen met de bus!! 's middags hebben ze allebei andere tijden omdat Marit dan 1,5 uur langer naar school gaat als ze in Junior 1 zit.
Ik vind het echt een heeeeeerlijke school!! Ze werken zo praktisch. Vandaag kwam Marit uit de bus met een kroon op haar hoofd met mooie glitterbolletjes. Ze waren namelijk aan het oefenen met de klank 'ow' van crOWn. Op de kroon stonden allemaal woorden die Marit had geschreven zoals, cow, how, down, brown, etc. Superleuk!!!
En gister was het 'teachers day'. Ieder kind van Kinder 1,2 en 3 nam wat te eten mee en werden de juffen bedankt door de kinderen met een lief liedje.

Na de evaluatie gingen we naar een vriendinnetje van Marit die een playdate had georganiseerd. Daar werd weer de nodige, papat, ijs en snoep naar binnen gewerkt.... het verbaast mij nog steeds wat de kinderen hier soms krijgen. Er waren genoeg kinderen die COLA aan het drinken waren.... Het was dan wel cola ZERO, maar soms ook gewone. En dat jongetje was 4!! (en behoorlijk aan de maat..)

Vandaag weer met een vriendinnetje gebeld via de whatsapp en bijna een uur aan de telefoon gezeten. Dat is zo ontzettend fijn!!

Bram is inmiddels op vakantie!! Eerste een week bij Thijs langs en dan naar het whiskeyfestival waar hij elk jaar naartoe gaat. En daarna nog een paar dagen in NL.
Ik ben er over 5,5 weken!! Het gaat lekker snel.
Gelukkig ga ik hopelijk van lekker weer, over naar lekker weer ;)
Dit weekend is het locatieweekend van kamp en ik baal wel echt dat ik daar niet bij kan zijn, maar ja..... Je kan niet alles hebben!!

Dikke knuffel!!!

Irene

• 18 Mei 2016 - 11:20

Jeannette:

lieve dochter, heerlijk om te lezen toch altijd, ook al hoor ik 't ook via Skype. Wat heerlijk toch dat jullie en Marit en Nora het naar jullie zin hebben en Noor zomaar stoer op sollicitatiegesprek!
    Knufffffel, mam