Ver weg, fair, fotografie en lekker uit eten - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Ver weg, fair, fotografie en lekker uit eten - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Ver weg, fair, fotografie en lekker uit eten

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 April 2016 | Mexico, Valle de Bravo

Hoi allen,

Hier weer een kort verslagje.
Het begint met een wat minder leuk bericht. Vorig weekend kreeg ik heeeel vroeg een berichtje dat mijn moeder die nacht naar het ziekenhuis was geweest en ze een longembolie bleek te hebben. Ze moest in het ziekenhuis blijven, in ieder geval tot maandag. Dat was wel even schrikken! Uiteindelijk mocht ze op dinsdag weer naar huis en bleek er gelukkig geen schade aan het hart te zijn geweest. De meiden begonnen gelijk met een batterij tekeningen die de ouders van Bram nog mee konden nemen en gelijk aan mijn vader mee konden geven :)
Dan is het wel erg vervelend dat ik zo ver weg zit en niet even langs kan gaan!! Maar gelukkig konden we via whatsapp wel bellen.
Maar dan zou ik graag wat dichterbij zitten.
Nu moet ze nog rustig aan doen en daarna kan ze weer conditie opbouwen!!

En donderdag heb ik weer een 'cursusdag' gehad over fotografie. Dat was leuk omdat we nu echt aan het oefenen zijn met wat er gebeurd als je bepaalde instellingen veranderd (al hadden we niet zo veel tijd, omdat het Mexicanen blijven en veel praten tussendoor, haha) en 's middags gelijk in het zwembad verder geoefend met de meiden. Ik heb nog een hoop te leren!! :) En op internet gekeken bij sites van fotografen welke stijl mij zelf aanspreekt.

Gister was er een 'international fair' bij Marit op school. Ieder land had een standje met eten of kleding die typisch zijn voor dt land. Nederland had stroopwafels, appeltaart, gevulde speculaas, kaas, Nijntje producten en je kon er sjoelen. Het was een drukke, gezellige, luidruchtige bedoening en er was een parade met alle landen.
Als je de kleding ziet van sommige landen, zijn wij Nederlanders wel saai hoor!! haha. Het was leuk sommige moeders en kids uit Marit's klas in vol ornaat te zien.
Het was ook mooi om te zien dat het zo in de wereld zou moeten kunnen zijn. Iedereen liep door elkaar, at bij elkaars kraampje en de sfeer was ontspannen. Maar ja, zo is het niet. Maar juist omdat iedereen anders is, is niemand anders. Ik blijf het een voorrecht vinden voor Marit dat ze deze ervaring mee krijgt. Iedereen is anders, er zijn veel verschillende uiterlijken en culturen, maar dat maakt niet uit. Dat kan nog steeds je vriendin zijn en je oordeelt daar niet over.

En gisteravond hadden we voor het eerst een oppas!!! Via via ben ik aan haar naam gekomen. Ze is Mexicaanse en ze bleek ook op dezelfde school als Marit te hebben gezeten. Ze spreekt dus goed Engels en eigenlijk ging dat gelijk goed. We hebben na het eten nog even een spelletje gespeeld om het ijs te breken en daarna heb ik hun tanden gepoetst en heeft zij de verhaaltjes voorgelezen en ze in bed gelegd.
Wij konden dus lekker samen uit eten en dat was erg fijn!!
Dat houden we erin!

Verder ben ik na de vakantie weer begonnen met sporten. Het was wel weer mezelf een schop onder mijn kont geven, maar toen ik eenmaal weer was begonnen was het weer lekker!

Vanavond is er een jazz-festival waar Bram met zijn collega's naartoe gaat. We zouden eerst gister gaan, maar dat was uitverkocht en de oppas kon niet van dag wisselen, dus blijjf ik thuis bij de meiden. Het is in een openlucht theater met eten erbij en het zag er gister erg gezellig uit, dus dat komt vast goed! :)

Dikke knuffel,
Irene

  • 24 April 2016 - 07:24

    Marissa:

    Jeetje Ireen hoe is het nu met je moeder? Dat was schrikken en ja dan pas voel je hoe ver weg je zit he...
    Verder klinkt het nog steeds heerlijk daar. Lekker blijven genieten. (Wij beginnen stiekem een beetje met aftellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 13192

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: