Een heleboel!! - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Een heleboel!! - Reisverslag uit Valle de Bravo, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Een heleboel!!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

05 April 2016 | Mexico, Valle de Bravo

Hoi lieve allemaal,

Pffff, ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen!!
Het is zo lang geleden, dat het een lang verhaal zal worden ;)

Er was eens.........een dag in mexico waarin een heel veel wind werd voorspeld. De grote schoolbazen hadden toen besloten dat het te gevaarlijk was om de kinderen naar school te laten gaan.
De avond ervoor wat er druk app-verkeer in de diverse klassenapps. En uiteindelijk had Marit wel school en Nora niet.
En het waaide hard!!!!!!! Het waaide hard!!!!!! Als in Nederland de scholen dicht zouden gaan bij deze wind, zou er heeel weinig school zijn denk ik!!!
Het was een bijna blauwe lucht met een zonnetje en inderdaad aardig wat wind, maar niet echt extreem.
Het probleem hier is dat niets erop berekend is. Dus er waren veel bomen ontworteld, wat natuurlijk wel gevaarlijk is.
Bij Marit op school was er ook een boom omgevallen.
Met als gevolg dat Marit de dag erna geen school had. En Nora ook niet omdat het de laatste vrijdag van de maand was en dan heeft Nora altijd vrij.
Een moeder van een vriendinnetje van Marit haar klas stelde voor om een playdate te doen met een aantal kids en moeders. Dat was super gezellig en we zijn na het buitenspelen naar 'kong fu panda 3' geweest. Bij deze bioscoop was een grote glijbaan en het licht gaat niet helemaal uit. Ideaal voor kinderen dus.

Ondertussen is Nora ook nog jarig geweest. Ze is nu officeel een kleuter!! Al ging ze natuurlijk al naar school. Bram had een mooie taart gemaakt en die hebben we aangesneden met alle opa's en oma's.
Via Skype en facetime konden die er ook gezellig bij zijn!!
De meiden hebben die dag lekker gezwommen en we zijn naar de speeltuin gegaan. Een heerlijk relaxte verjaardag dus.
De dag erna heeft Nora cupcakes uitgedeeld in haar klas.
Op zulke dagen is het altijd wel jammer om niet in Nederland te zijn, maar er komen nog zo veel verjaardagen in NL!! :)

Een week na Nora's verjaardag was het hier paasvakantie. En deze vakantie kwam er familie uit Nederland!!! Bram zijn ouders en zijn broer Thijs en zijn vrouw Sharon kwamen gezellig deze kant op!
De eerste week was een beetje dingen in de buurt hier bekijken en te laten zien hoe ons dagelijks leven hier er zo'n beetje uit ziet. We zijn ook nog naar een echt toeristenmarkt geweest waar ik al eens eerder was geweest. Dat was leuk om weer naartoe te gaan.
Op donderdag zijn we met zijn allen naar Cancun gevlogen en vanuit daar naar Akumal gereden.
We kwamen het huis binnen en........WAUW!!!! Wat een uitzicht.
We keken vanuit ons huis zo over de zee!! Het was fijn dat er altijd een windje was, voor de verkoeling en tegen de muggen. Hierdoor hadden we wel 's nachts ook altijd wind in onze kamer en veel geluid, maar dat maakte niet zo veel uit.
We hebben deze vakantie lekker gesnorkeld, culturele opgravingen en piramides gezien en vooral lekker ontspannen!! Marit en Nora hadden van Lego een fototoestel gemaakten daarmee bij de oude gebouwen foto's gemaakt. Vooral van de vele leguanen die daar waren.
De meiden hadden het ook prima naar hun zin, ondanks dat Nora niet het water in wilde omdat ze de golven niet leuk vond. Marit heeft heerlijk gesnorkeld en heeft daarvan genoten.
Ze hadden het ook druk met het verzamelen van mooie stenen!!!
En de laatste dag zijn we naar een betaald snorkelgebied gegaan en daar waren geen golven, dus heeft Nora ook lekker op het trappetje in het water kunnen spelen.
Het was een fijne, ontspannen vakantie, waarin iedereen lekker kon doen wat hij of zij wilde en ook excursies werden in verschillende formaties uitgevoerd.
Daarna vlogen wij weer naar huis en Thijs en Sharon vlogen naar Engeland. Carla en Gerwin zijn hier nu nog tot a.s. zaterdag en die hebben afgelopen zondag op de meiden gepast, zodat Bram en ik samen de toerist uit konden hangen!!
We hebben een tour gedaan die de hele dag duurde. We hebben de piramides gezien, een hele oude kerk, informatie over de drank van hier gehad en een lunch gehad. Daarna zijn we nog lekker samen uit eten geweest. Dat was wel weer eens fijn, want dat was heeeeel lang geleden!
Vandaag zijn Carla en Gerwin ook nog even mee geweest naar de school van Nora en hebben ze de even binnen kunnen kijken en haar lerares ontmoet.

We hadden gister weer onze eerste Spaanse les na de vakantie en dat was toch wel weer wennen hoor!! :)
Maar ik verwacht dat dat na deze week ook wel weer gewend is.
Het jaar is zo snel voorbij gegaan!! Eind juni ga ik alweer met de meiden naar Nederland en het zou zo ontzettend raar geweest zijn als dat het dan zou zijn.... Als we dan weer definitief terug zouden gaan.
Ik wist dat een jaar snel voorbij zou gaan, maar zo snel had ik niet verwacht. Het is dus ook wel goed dat we langer blijven denk ik.
Al is het nog steeds niet 100% zeker, maar in ieder geval tot december is de verwachting. En waarschijnlijk tot volgend jaar zomer.
Ik verheug me erop om weer naar Nederland te gaan en ik ben heeeel erg blij dat ik dit jaar met kamp mee mag/kan!

Geen idee of er in de tussentijd nog een update komt, want zo veel spannends gebeurd er niet ;)
Maar ik ben zo ont-zet-tend blij met whatsapp en Skype!!! Zonder dat, zou ik denk ik niet zo lang van Nederland weg kunnen zijn.

Dag lieve mensen,
Dikke kus!

• 06 April 2016 - 08:24

Sher:

Ja, wat was het leuk om jullie te zien in Mexico city! Was zo gezellig, ook om de meisjes te zien...en heerlijk ontspannen aan de kust. Was top!!
    Fijn ook dat opa&oma nog dagje hebben opgepast. Gaan zij ook nog tour maken naar de piramides?

Wat een overgang met dat koude weer in Engeland. Het heeft zelfs nog gesneeuwd hier vorige week, ben blij dat ik dat net gemist heb..:)

Succes met de voorbereidingen voor kamp!

Dikke kus, ook voor Marit, Nora, Bram en opa & oma.

• 06 April 2016 - 09:47

Jeannette:

Fijn om te lezen, lieve dochter, ik kan niet wachten om jullie weer te zien in de zomer! Vast leuk om de verhalen van onze collega-oma/opa te horen.
    Liefs voor jullie, mam/oma

• 06 April 2016 - 18:37

Mirjam :

Wij zijn ook heeeeel erg blij met Skype en Whatsapp, dat maakt echt een verschil. Fijn om te horen dat de vakantie in Mexico een succes was.

Dikke knuffel, Mirjam

• 08 April 2016 - 12:15

Nadine:

Wat een gave foto's! Leuk om zo een voorstelling te kunnen maken wat jullie allemaal zien! Jullie maken veel mee zo. Heerlijk dat jullie meiden het ook zo bewust meemaken! De zomer komt ook steeds dichterbij, het gaat zo snel. De lente wil hier nog niet helemaal lukken dus geniet er maar extra van daar, hihi. Leuk om zo op de hoogte te blijven van alles. Onze meiden missen jullie meiden hoor. Dan komt er een diepe zucht met: ik wou dat Nora en Marit hier waren....Groetjes van de meiden en ons.