Het blijft Mexico!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Het blijft Mexico!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Het blijft Mexico!!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 Februari 2016 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden. En niet dat er nu zulke spannende dingen gebeuren, maar toch maar weer even een impressie van wat ik mee maak hier.

Ik kan wel weer een kopje 'frustraties' maken, haha!!!
Afgelopen donderdag ging ik met de Uber naar de school van Marit om daar te lezen. Je vult dan van te voren het adres in waar je naartoe wilt, als je instapt, neemt Uber automatisch dat adres over en brengt de chauffeur je er netjes heen.
Goed, ik had het adres ingevuld en ik stap in. Hij vond het al lastig het adres te vinden/krijgen. Maar goed, daar gingen we!!! Hij reed al een rondje en leek niet echt te weten waar hij naartoe moest. En hij had Google-maps. Na enige tijd, wist hij het volgens mij echt niet meer en ik kende deze weg ook niet!! En mijn richtingsgevoel is sowieso al zeeeeeeeeer onderontwikkeld :) Deze meneer presteerde het om midden op de 'snelweg' (max 90 km per uur), te stoppen, opnieuw naar het adres te zoeken en uiteindelijk achteruit te rijden zodat hij een andere afrit kon nemen!! Nu reden ze hier niet zo hard, en iedereen zag het gelukkig, maar dat kan in NL niet zomaar!! Nu had ik de indruk dat het hier ook niet heel normaal is, want er toeterde behoorlijk wat auto's!
Nou, hij was weer op weg hoor!! Hij begon inmiddels aardig te zweten en leek nog steeds de weg niet goed te kennen, en hij reed soms wel 4x hetzelfde rondje en ging nog een keer ergens achteruit om een andere afrit te nemen. Nu ben ik niet zo snel geirriteerd en wil iemand best het voordeel van de twijfel geven, maar nadat ik 1,5 uur in de auto zat voor een rit die normaal 30 min. duurt, was ik het toch echt wel zat aan het worden!! En we waren er nog niet!!! Uiteindelijk na bijna 2 uur was ik er eindelijk!! Bram heeft het geld teruggevraagd en deze meneer heeft helaas 1 ster gekregen voor zijn beoordeling......

Ons stroom was uitgevallen en er sloeg steeds een stop door. Daar zou een mannetje naar kijken. Goed, die kwam en die concludeerde dat er een electricien moest komen. Goed, die kwam en die keek, haalde alle stopcontacten die bij die groep hoorde eruit en vertrok weer. Hij zou over 10 min. terug komen.......
Juist, die kwam niet meer!! :)
De volgende dag ging Estrella weer langs om te vragen of er weer iemand langs zou kunnen komen. Ja, die zou komen tussen 10.00 en 13.00.......
Juist, die kwam niet....:)
De volgende dag maar weer langs, en ja, toen kwam hij!! En hij maakte het nog ook :)

Doordat de stroom was uitgevallen, wilde ons internet niet meer goed werken daarna. Dus wij hebben de router gereset, maar hij deed het niet meer!! Van alles geprobeerd, maar nee...
Vandaag heb ik Estrella laten bellen om een mannetje langs te sturen zodat die het weer kan installeren. Na lang aan de telefoon te hebben gezeten, en op verzoek van de man alles aan en uit te hebben gezet, kwam hij tot de conclusie dat alleen Bram maar mocht bellen.
Dus nu moet Bram maar een collega zo ver krijgen om voor hem te bellen en hopen dat hij vandaag iets kan regelen. Tot die tijd zitten we op een niet-beveiligd netwerk van iemand, maar dat is toch niet zo goed ls ons eigen netwerk uiteraard. Het is trager en soms valt hij uit.

Okay, volgende punt :) Ik moet naar de gyneacoloog en wil daarvoor een afspraak maken. Op internet een nummer opgezocht van een praktijk hier vlak in de buurt. Nummer doet het niet.
Ander nummer: wordt niet beantwoord....
Volgend nummer: Ja!!!!! Er neemt iemand op en we hebben iemand aan de lijn. Deze man spreekt zeeeeeeerrrrr llllaaaaannggggzaaaammm en ik en Estrella schieten bijna in de lag! Maar goed, ik heb een afspraak voor morgen om 12.30 staan!! Op internet stond dat hij vlakbij was. Hij geeft het Hospital Angeles aan. Estrella zegt nadat ze heeft opgehangen dat dat wel een uur met de auto is.....
Goed, afspraak maar weer afgezegd....
We bellen het andere nummer waar niet opgenomen werd nog een keer. Jaaaaa!! Er neemt iemand op!!! Nee, de dokter is er nog niet, over een uur is er iemand. Goed, die bellen we dus zo weer even :)
En zo is zo ongeveer mijn ochtend voorbij!! haha

Verder zijn er bij Marit op school veel kinderen met influenza (griep).
Elke ochtend moest je je kind checken op de symptomen en als ze die hadden, mochten ze niet naar school, of werden ze weer naar huis gestuurd.
Het was zelfs zo erg dat de school afgelopen vrijdag en vandaag dicht zijn om verdere besmetting te voorkomen en om de school nog beter te desinfecteren.
Marit is vrijdag ook ziek geworden tijdens een playdate met haar vriendinnetje en sinds vandaag is ze weer beter. Het was gelukkig geen influenza, want daarvoor was de koorts niet hoog genoeg. Maar ze wel wel een zielig vogeltje!!

Donderdag hadden we een playdate met de kinderen van Nora haar klas. Zelfs een playdate lijkt hier een feestje!! Het was met lunch, dus er was pizza, pasta, cake, donuts, chips, snoepjes en alle meiden liepen rond als een prinsesje met al die verkleedjurken die iedereen heeft!!
En zelfs een baby van onder 1 jaar kreeg een lolly!!!!! Ik zat met verbazing te kijken hoeveel deze kinderen snoepen en suiker binnen krijgen!
Voor de meiden was het leuk, maar het blijft voor mij zo ontzettend vervelend dat ik geen spaans spreek......het motiveert en demotiveert tegelijk om het te leren. Want ik wil natuurlijk graag goed Spaans leren, maar waarschijnlijk tegen de tijd dat ik het echt goed spreek, ga ik weer naar huis!!!

Eerder had ik een ontbijt met een aantal moeders van Marit haar klas en daar werd gelukkig Engels gesproken. En daar ging ik dan ook met zo'n tevreden gevoel naar huis. Het was echt ontzettend gezellig en was zeker voor herhaling vatbaar!!

Verder is het hier nu weer heel erg lekker weer!!!!
Marit begint nu met het fonetisch opschrijven van woorden en mijn boodschappenlijstje was echt superleuk om te lezen!!
Nora gaat steeds meer Spaans spreken, maar ik weet nou nog steeds niet zo goed hoe goed ze het nu kan. Maar dat maakt ook niet uit, ze gaat nog steeds huppelend naar school :)

Dikke kus!!
Irene

  • 01 Maart 2016 - 09:56

    Chantal De Lange :

    Lieve Irene!
    Wat blijft het leuk om zo van een afstandje mee te genieten en vooral mee te leven met jullie! Knap dat je nog zoveel geduld over houd na vast niet de laatste keer dat de monteur je laat zitten ;) en wat fijn om te lezen dat jullie meiden blij en huppelend elke dag weer beginnen met hun Spaanse babbeltjes! Good luck met alle volgende uitdagingen, geniet en ik hoop dat het Spaans spreken je elke dag iets makkelijker af gaat!
    Big Kiss!! Chantal :)

  • 01 Maart 2016 - 11:43

    Rolinka:

    Hoi Irene,
    Zo leuk weer iets van je te lezen! En tja, ook in Mexico zo je ergernissen, he, zoals dat verhaal met die monteur.

  • 01 Maart 2016 - 11:45

    Rolinka:

    Heerlijk dat de meiden het zo goed doen en Marit al zo lekker Spaans babbelt! Veel succes daar met alles, lieve groet, Rolinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 13197

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: