het afscheid en de voorbereidingen zijn begonnen! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Irene - WaarBenJij.nu het afscheid en de voorbereidingen zijn begonnen! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Irene - WaarBenJij.nu

het afscheid en de voorbereidingen zijn begonnen!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Juni 2015 | Nederland, Zoetermeer

Hoi lieve mensen,

Ik heb besloten een waarbenjij.nu bij te houden over ons avontuur in Mexico. Op deze manier kun je ons een beetje volgen als je dat leuk vindt en ik zal mijn best doen jullie op een zo leuk mogelijke manier te informeren.
Zo spannend zal ons leven na een tijdje ook niet meer zijn, dan is het gewoon ons 'dagelijks' leven.

Maar de voorbereidingen zijn nu echt begonnen. Ik heb morgen mijn laatste spaanse les. Ik zie er erg naar uit om de spaanse taal verder onder de knie te krijgen komend jaar. Ik vind spaans een heel mooie, vloeiende en vriendelijke taal. Na mijn 9 lessen kan ik mij zeker weten nog niet redden in Mexico, maar ik hoop dat de eerste basis is gelegd. We zullen in Mexico verder gaan met spaanse lessen. Over een jaar spreek ik het hopelijk vloeiend! :)

Verder was er nog wat gedoe over het visum, waardoor Bram gelukkig 3 weken langer in Nederland was dan gepland. Ik vond dat dus geen probleem!! :)
Bram is maandag weer naar mexico gegaan en hij gaat deze week huizen kijken. Dan hebben we onze eigen 'casa' als we daar aankomen in augustus.

Vanavond was het eerste officiële afscheid! Namelijk het afscheid van mijn collega's. Ik werk nog ongeveer 1,5 week, maar ik zie niet alle collega's als ik werk. Ik heb een mooi armbandje gekregen met de namen van de meiden en een heel mooie ketting, zo lief!! En een tafellaken met spaanse pepers erop en allemaal namen en soms een lief zinnetje van patienten en collega's.

Het is soms een beetje gek. Aan de ene kant is het voor mij soms nog wat onwerkelijk dat we echt gaan, en soms komt de realisatie heel hard aan.
Het is spannend, maar we zien het echt als een avontuur en we gaan ervan uit dat we een heel leuk en mooi jaar tegemoet gaan. We zien het als een ervaring die we hopelijk heel positief afsluiten.
Ik heb nog niet echt een beeld van Mexico, dus ik zal het allemaal gaan beleven!!

Ik weet zeker dat ik sommige mensen heel erg zal missen, maar ik weet ook dat deze mensen er ook nog zijn als we weer terug komen. En tegenwoordig is het niet heel moeilijk om met elkaar in contact te blijven.

Ik hoop jullie zo af en toe op de hoogte te houden.

  • 01 Juli 2015 - 06:51

    Marissa:

    We gaan jullie missen buuf dus veel nieuws ook van het gewone leven is erg welkom

  • 01 Juli 2015 - 10:30

    Nadine:

    He Buuf, we gaan jullie zeker missen! Nog maar even heel veel foto's maken van onze schatjes bij elkaar! Wat zullen ze straks allemaal veranderd zijn, vooral de allerkleintste...haha. We missen het gezellige tuinhoppen, de kids die met elkaar spelen, al het speelgoed dat eind van de dag weer in de juiste tuin beland (altijd een uitdaging :) , elkaar op het schoolplein zien en als het nodig is elkaars kids opvangen, de gezellige kletspraatjes MAAR daar is FB, en deze site waar we lekker veel foto's kunnen delen! Inderdaad van het gewone leven daar waar we geen beeld van hebben, de gewoontes, hoe het gaat met jullie, of het Spaans al lukken wil enz. Ben zo benieuwd! Afscheid nemen is niet leuk, ook al weet je dat het tijdelijk is maar we keep in touch!

  • 01 Juli 2015 - 22:49

    Eugénie:

    Wij wensen jullie een super mexicaans jaar, dat gaat goed koment! Fijn dat we via deze blog op de hoogte kunnen blijven!

  • 12 Augustus 2015 - 15:07

    Bert Hamer:

    Hola Irene mijn lieve taal maatje

  • 14 Augustus 2015 - 09:53

    Alice:

    Lieve allevier,
    Wens jullie een mooie en bijzondere tijd toe!
    Heel leuk om berichten te lezen en foto's te bekijken.
    Liefs van Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 13191

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: