We zijn er!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu We zijn er!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

We zijn er!!

Door: Irene Dijkxhoorn

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 Augustus 2015 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve allemaal,

Zo, hèhè, eindelijk tijd om weer even wat te schrijven! Het is hier inmiddels 4.25 en we zijn al 1,5 uur op met zijn allen. Lang leve de jetlag! 

Waar zal ik beginnen? Ik zal verder gaan waar ik vorige keer ongeveer gebleven was. Het afscheid. Dat is inmiddels allemaal afgesloten. Met de lieve leiding nog een hele gezellig avond gehad met eten op het strand en lasergamen, en daarna nog even ijsje gegeten op het strand. Ik was geraakt door de lieve liedjes die ze voor me hadden uitgekozen en de lieve teksten erbij. Ik zit ze nu te luisteren 
Die liedjes wekken allemaal verschillende emoties op, soms een traan, een lach, een fijn gevoel of ontroering. Dat zal komend jaar nog wel vaker gebeuren. Verder nog gezellig uit eten met mijn beste vriendin, bij lieve vrienden gegeten, mensen die nog even last minute dag komen zeggen en een afscheidsbbq met de buren. En de laatste avond gezellig met onze ouders gegeten en op Schiphol dan het echte laatste afscheid. Dat gaat natuurlijk niet zonder een traan, maar dat geeft niet. Het is fijn om een extra stil te staan bij wat voor lieve mensen we om ons heen hebben.

Het inpakken thuis duurde natuurlijk langer dan verwacht en het was ook wel raar om zo het huis op slot te doen, met het besef dat we er pas weer in december zijn.
Maar daar gingen we dan zondagochtend! De vlucht verliep soepel en duurde 10,5 uur, maar de meiden hebben het heel erg goed gedaan! We zijn trots op ze! Daarna met de taxi naar ons hotel gegaan en daar lekker naar het zwembad gegaan. Het is een prettige temperatuur en ik denk dat dit klimaat me wel gaat bevallen ;) Daarna nog wat gegeten in het hotel en toen zijn we alle vier in bed geploft en in slaap gevallen.

Vandaag gaan we naar een huis kijken. Er waren wat problemen met het huis wat we eigenlijk zouden krijgen. En misschien krijgen we die nog steeds, maar dat is dus nog niet zeker.
Dan daarna naar Marit haar nieuwe school om de uniformen op te halen!!! Ben zo benieuwd hoe dat is, Marit in uniform  Het is afhankelijk van hoe nodig Bram nodig is op kantoor of hij mee kan of niet, en anders ga ik alleen. Dan daarna op zoek naar witte sokken en zwarte schoenen.
Ik merk wel dat het echt een handicap is als je de taal niet spreekt! Dus dat motiveert nog meer om veel tijd te investeren in het onder knie krijgen van het Spaans.

De blog is er later opgezet omdat het internet het in het hotel niet goed deed, maar als het goed is heb ik hierna weer internet, dus zal ik regelmatig wat plaatsen. Hoe het is in ons huis weet ik nog niet, maar jullie merken het vanzelf 

Liefs!


  • 17 Augustus 2015 - 15:59

    Rolinka:

    Ha , jullie viertjes!
    Wat fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! En dat de meiden het zo goed hebben gedaan, kanjers, hoor. Het is toch een hele reis.
    Succes met het opstarten van alles daar!
    Liefs, Rolinka xxx

  • 17 Augustus 2015 - 16:05

    Deborah:

    Wat fijn dat jullie veilig aangekomen zijn na een goede vlucht. Super dat de meiden het zo goed hebben gedaan! Ik heb zoveel aan jullie gedacht dit weekeind! Voelt zo gek dat jullie nu echt zo ver weg zijn... Succes dan met het huis! Hoop dat jullie vlug een casa hebben waar je een thuis van kunt maken! Ben benieuwd naar Marit in haar uniform, maar helemaal hoe ze het gaat vinden op school. Dus snel een foto en meer verhalen!

  • 17 Augustus 2015 - 16:54

    Jeannette:

    Ha lieverds, het was fijn om zo de laatste dagen ook samen met Carla & Gerwin jullie gedag te zeggen en uit te zwaaien! En tja, tranen op Schiphol....
    Ik hoop dat jullie gauw een eigen appartement hebben en tot later :-)! knuffels!

  • 17 Augustus 2015 - 17:12

    Carla:

    Hallo kinders,
    Ja, ja, die tranen, maar daar valt niet aan te ontkomen als je het goed hebt met elkaar. Gelukkig is jullie reis goed verlopen en kon er meteen gezwommen worden, dan blijft het vakantiegevoel nog een beetje hangen. Ben benieuwd naar Marit in uniform en jullie eerste belevenissen rond school en huis. Dikke zoen voor jullie allemaal!

  • 17 Augustus 2015 - 18:16

    Nadine:

    He buurtjes, tranen horen erbij, zou niet goed zijn als jullie niet gemist worden. Fijn dat de kids het zo goed hebben gedaan. Jullie eerste stop, eigenlijk een tussenstop. We zijn benieuwd naar het uniform!! Succes daar en we volgen jullie verhalen

  • 17 Augustus 2015 - 20:09

    Alexander:

    Hoi hoi,

    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Hoop dat de huizenjacht snel klaar zal zijn en jullie snel van hotel naar huis kunnen verhuizen (je blijft bezig he). Ik verwacht nu wel dat je in december vloeiend Spaans kan spreken he ;).
    Fijne dagen en tot het volgende verhaal.

    X Alex

  • 17 Augustus 2015 - 21:09

    Jannie :

    Hier op de bank, met de regen die de hele dag al tegen de ramen klettert, geniet ik van je verhaal Irene! Jullie in de zon en het zwembad, wat een avontuur. Succes met Spaans leren, lijkt mij een prachtige taal.

  • 18 Augustus 2015 - 08:41

    Eugénie:

    Eerste etape achter de rug... fijn dat de reis goed is verlopen, nu zitten jullie er eindelijk!!

  • 18 Augustus 2015 - 16:00

    Andries:

    Het was fijn om gisteren te skypen en te horen dat het goed gaat. Succes met het inrichten van jullie nieuwe huis met de vertrouwde speeltjes voor Marit en Nora.

  • 18 Augustus 2015 - 20:57

    Margreet:

    Dag lieve familie. Wat leuk om jullie eerste berichten te lezen! Het is al weer een dag verder en misschien is het nieuwe huis al weer dichterbij gekomen. En Marit al in uinformeren naar school? Wat een stoere dames hebben jullie! Geniet nog even van het hotel met zwembad! Heeft ook zo zijn voordeel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: