la casa problema! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu la casa problema! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

la casa problema!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 Augustus 2015 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve allemaal,

Nou, er is besloten welk huis het word!! Een appartement met ruime slaapkamers, 2 badkamers en allemaal walk-in kasten!!
Alles leek helemaal goed te zijn maar.............toen bleek dat het huis niet gemeubileerd geleverd wordt!!! Bram moest opgeven welke meubels we erin wilde hebben, dus ging hij ervan uit dat dit wel zo zou zijn. Vanmorgen bleek dus anders.....
Vanmiddag dus op meubeljacht gegaan. De prijzen zijn aardig hoog voor meubels voor een jaar en dan de levertijd....soms 3 weken!!!
Er wordt dus druk gezocht naar een oplossing voor de tussentijd, want we moeten toch slapen! :) En zo lang in het hotel is niet echt ideaal!
In de winkels spreken de mensen zo goed als geen Engels, en is weer bevestigd dat je met handen en voeten en het hele kleine beetje Spaans dat ik kan een hele eind komt. En er worden soms mensen bij gehaald die wel Engels kunnen.

Voor Marit witte kniekousen gekocht, zwarte schoenen en witte sportschoenen.
We hebben een hele tas vol met allemaal kleding die ze nodig heeft voor het komende schooljaar. Ze wil nog niet echt op de foto, dus die volgen nog als ze toch haar kleren aan moet voor school ;).
In de rij hoorde ik een kindje roepen: 'Ik wil naar buiten'!! Dus ik dacht: maar even hallo zeggen :). Het was inderdaad een nederlands meisje en zij wonen hier al een jaar. Ze is ongeveer even oud als Marit en er is een kans dat ze bij elkaar in de klas komen. Er zijn drie klassen van haar leeftijd.
Met die moeder telefoonnummers uitgewisseld en ze stelde voor om morgen bij haar langs te komen om even koffie te drinken. Dus dat is fijn! Kan ik de vragen die ik heb even aan haar stellen morgen en heb ik in ieder geval iemand in de buurt die hier wat bekender is.

Er is hier een duidelijk verschil tussen arm en rijk en het voelt een beetje als India. Het is er druk, het verkeer is lichtelijk chaotisch, er zijn veel taxi's, tentjes op straat, maar ook dus grote winkelcentra. Er is veel reclame op straat, drukke, grote reclame, ook in de vorm van graffiti. Maar is wel alles wat je nodig hebt.

Het is dus nog even afwachten hoe het gaat met het huis, maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Het duurt alleen iets langer dan dat we hadden gedacht! Maar het is wel fijn als we snel in ons eigen huis zitten zodat we ook normaal kunnen koken en er wat meer vermaak is voor de meiden.
Het hotel heeft natuurlijk ook wel voordelen: er is altijd ontbijt en indien nodig avondeten. Er wordt elke dag schoongemaakt en het bed verschoond, de was wordt gedaan en ze spreken Engels.

Ik hou jullie op de hoogte over de nieuwe ontwikkelingen!

Hasta luego!

• 19 Augustus 2015 - 06:43

Carla:

Het zit wat betreft de Casa nog niet helemaal mee, maar verder zit je er al aardig in. Leuk dat je al een eerste contact gelegd heb. En hoe maakt Nora het, kan die haar draai al een beetje vinden?
    Veel succes met alles wat er zoal te doen en te regelen is!

• 19 Augustus 2015 - 07:23

Marissa:

Wat heerlijk dat de reis zo goed is gegaan en jullie goed zijn aangekomen. Wel al een hele onderneming meubels kopen! Wel fijn dat je al contact hebt gelegd met een andere moeder. Ben erg benieuwd naar jullie apartement en de meisjes. Dylan heeft al een keer gevraagd wanneer Marit en Nora weer terug zijn, euh nog heel lang. Veel liefs voor jullie

• 19 Augustus 2015 - 07:40

Jeannette:

ha lieverds, nou het klopt wat je gedacht had: schrijven over op avonfuur in Mexico en het loopt dus inderdaad iets anders dan jullie gedacht hadden. Fijn dat je al contact hebt met een moeder! Gaaf om te lezen, hoor :-)! Knuffels

• 19 Augustus 2015 - 08:35

Sher:

Wat een avonturen al Irene! Leuk om te lezen! Ik hoop dat je snel de taal een beetje onder de knie hebt, maar wat je zegt...met handen en voeten kom je er vast ook. Leuk dat je al contacten op hebt gedaan...gezellig bakkie doen. Groetjes!

• 19 Augustus 2015 - 21:12

Eugénie:

Is er niet een mexicaanse Ikea ;)))? Super om al een nederlandse te hebben ontmoet die daar al bekend is, zo zie je, vaak lukt het snel om via kinderen contact te leggen. Het gaat helemaal goed komen!