Op expeditie! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Op expeditie! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Op expeditie!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

20 Augustus 2015 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve mensen,

Gister ochtend zijn we langs geweest bij het Nederlandse gezin. Dat was heel erg gezellig en Marit en het andere meisje van 5 hadden gelijk een klik en hebben lekker gespeeld. Ik heb een aantal handige tips gekregen en met de moeder was er ook een leuke klik. We zijn er 3 uur geweest en de meiden waren teleurgesteld dat het voorbij was! Ze verheugen zich er op elkaar maandag op school weer te zien.
Waarschijnlijk zien we ze vaker want er werd al voorgesteld om ook een keer met de vaders af te spreken en bij hen te barbequen. Dat schijnt daar vaker te zijn, omdat je elkaar alleen bij de bus ziet heel kort en vaak aardig ver uit elkaar woont, worden alle kleine 'beleefdheidsstapjes' die we in Nederland hebben vaak overgeslagen en is het gelijk bij elkaar eten.

Bram is die ochtend in zijn eentje op meubeljacht gegaan. Uiteindelijk worden de tafel en de bank op zaterdag bezorgd en de bedden zijn er dinsdag. Dus dan kunnen we in ons huis!! Dit weekend gaan we nog borden, bestek, dekbedden en pannen halen.

Na de lunch is Bram lekker met de meiden gaan zwemmen (ik moest van Marit expliciet vermelden dat ze heeeel veel gedoken hebben :)).
Ik ben op zoek gegaan naar een SIM-kaart, schoenen voor de meiden en slippers voor mijzelf. En ik heb Marit haar uniform weggebracht omdat haar naam erin geborduurd moet worden.
Iedereen die mij ken, weet dat mijn richtingsgevoel niet een van mijn kwaliteiten is...... En ook het aangaan van onbekende dingen in een onbekende omgeving is niet echt mijn favoriet.
Nou, de winkel die de conciërge op had gegeven die deed dit niet. Maar zij hadden gelukkig wel een winkel opgegeven die het wel konden doen. Voor ik die weer had gevonden waren we een tijdje verder. Maar uiteindelijk heb ik hem gevonden en is het zaterdag klaar.
Dan op zoek naar een winkelcentrum. Bram had uitgelegd hoe ik moest lopen en het was alleen maar rechtdoor. Ik lopen......en lopen.....en lopen....maar geen winkelcentrum. Toen ik op mijn kaartje keek, bleek ik helemaal verkeerd te zitten!! Ik was al een tijdje onderweg en ik stond op het punt om terug te gaan. Maar ik besloot om niet terug te komen zonder de dingen die ik wilde halen! Dus met heel veel vragen met mijn kaartje in mijn hand ben ik er toch gekomen!! Ik heb alles gevonden wat ik wilde en toen de weg naar huis..... Ik denk dat die ook wel sneller had gekund ;)
Maar goed, moe maar voldaan kwam ik 3 uur later weer thuis en toen hebben we gegeten en gaan slapen.

De jetlag valt aardig mee. De meiden lagen er rond 20.00 in en waren vanmorgen om 6.00 uur wakker. Dus redelijk normaal :)

Vandaag een rustig dagje in het hotel, want bram is vandaag voor het eerst een hele dag werken tot het avondeten.

Een hele fijne avond allemaal en tot de volgende keer!!

Dikke knuffel!

  • 20 Augustus 2015 - 17:07

    Mirjam:

    Wat een avontuur! Blij dat het goed ging :) en wat leuk van het nederlandse gezin ! Heel veel dikke knuffels.

  • 20 Augustus 2015 - 18:35

    Carla:

    Goed gedaan Irene! En goed van Marit dat ze zo veel gedoken heeft. Laat maar snel het adres weten, post van "thuis" krijgen is altijd leuk.

  • 20 Augustus 2015 - 21:48

    Marissa:

    Hahaha wow impresive zeg zo alleen door mexico city!!!! Echt knap van je . Super leuk dat jullie zo snel al mensen leren kennen, dat zal zeker helpen bij het inburgeren. Knuffel terug voor jullie

  • 20 Augustus 2015 - 22:06

    Rolinka:

    Je hebt het maar mooi allemaal gedaan en zelf de weg gevodnen, Irene!
    En wat super dat je contact hebt met een Nederlands gezin en Marit al een vriendinnetje!
    Leuke berichten, hoor. Groetjessssss

  • 21 Augustus 2015 - 10:02

    Andries:

    Vast een goed gevoel om dit zo te doen. Het lijkt wel op India, daar is het ook zoeken als je wat nodig hebt wat niet in de super te koop is :)

  • 21 Augustus 2015 - 10:08

    Eugénie:

    Ligt het hotel zo centraal dat je veel kunt lopen of zijn er ook wel goede bus / metroverbindingen die je veilig kunt nemen? Mexico is zo'n grote stad, dat moet je natuurlijk allemaal ontdekken!

  • 21 Augustus 2015 - 12:35

    Jeannette:

    ha lieverds, stoer hoor, trots op je !! Knuffels!

  • 21 Augustus 2015 - 19:52

    Brigitte:

    Leuk om jullie te volgen hoor..en wat beleef je al weer veel..hopelijk snel je "eigen" huisje...is toch t fijnst. Liefs uit Rotterdam

  • 21 Augustus 2015 - 22:20

    Nadine:

    He is het toch het eerste huis geworden of hebben jullie wat anders gevonden? Dapper hoor dat je ondanks je richtingsgevoel het toch maar doet en het lukt!! Wat zijn de meiden dapper! Heerlijk om een NL gezin te vinden!! En fijn dat ze je zo kan helpen met trics en tips! Hopelijk gaat het Spaans leren ook zo snel...Je hoort het nu veel om je heen dus dat gaat ook vast lukken!! Leuk om zo te lezen, we kunnen niet wachten op meer foto's! Heel veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 13199

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: