Wat een spullen!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Wat een spullen!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Wat een spullen!!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Augustus 2015 | Mexico, Mexico-stad

Goedemorgen Nederland!

Gisteren zijn de bank en de tafel met stoelen bezorgd. Het is fijn dat er wat spullen komen te staan in ons huis, het was zo leeg!! Bij tafel zaten alleen twee gaten niet op de goede plek en dus komt daar morgen iemand voor om deze erin te boren, zodat we ook daadwerkelijk aan de tafel kunnen zitten.
Het plan was om daarna nog door te gaan naar de winkels, maar de meiden hadden het gehad, dus zijn we naar het hotel gegaan en is Bram nog in zijn eentje naar de winkel gegaan om de afspraak te maken om de gaten te laten boren. Ik zou eigenlijk gaan, maar ik vond het zelf regelen van de taxi's nog niet fijn. Hmm.....toch niet zo stoer als ik dacht! Ik baalde daar wel van, maar zag er zo tegen op!
Met de meiden lekker gezwommen en ik begin zowaar iets bruin te worden!! :)
Ik zou het uniform van Marit waar haar naam in geborduurd is op kunnen halen op zaterdag na 16.00 uur. Ik was er rond 16.38, maar het was er nog niet. Over een uur zou het er zijn. Ik was er 17.45, maar het was er nog steeds niet.....ach, maandag dan maar. Zal wel vaker gaan gebeuren heb ik zo het idee ;)

Vanmorgen zijn we na het ontbijt even naar buiten gelopen om te zien dat er hier elke zondag een grote straat helemaal wordt afgezet. Dan kunnen mensen, fietsen, hardlopen en skeeleren op de straat van 8.00-14.00 uur. Er gaan per 5 minuten nog wel auto's over de rotonde, maar dat is maar een klein gedeelte. Er is dan ook een podium met gezellige salsa muziek. Er staan een paar enthousiaste mensen die het dansje voor doen. Minimaal 100 mensen doen daar aan mee. Dat betekend dat er 200 billen aan het schudden waren! :) Iedereen beweegt soepel in de heupen en het was een leuke sfeer.
Daarna zijn we naar de winkel gegaan en alle 'eerste levensbehoefte' voorwerpen gekocht. Pfffff, wat heb je eigenlijk veel nodig!!! Pannen, handdoeken, theedoeken, bestek, borden, glazen, onderzetters, pannenlappen, strijkplank, strijkijzer, beddengoed, kussens!!! We waren wel een tijdje bezig en omdat de meiden zo lief waren en om de tijd een beetje door te komen mochten ze twee keer in de carrousel op de kinderafdeling :)
Toevallig hadden we een grote taxi (die mij overigens adviseerde om ook een grote auto te kopen als ik ga rijden, dat geeft meer status ;)) dus kon alles in een keer naar ons nieuwe huis gereden worden en heeft hij geholpen om alles naar boven te brengen. Het huis voelt fijn en ik zie onszelf daar wel wonen.

Ow ja, over rijden in Mexico. In Mexico kan dus iedereen vanaf 16 jaar een rijbewijs kopen. Zonder lessen en zonder enige keuring. Ik kan dus ook zo een rijbewijs halen en gaan rijden. Voor de schrikbarende prijs van.............5 euro!!!! Ik vroeg of er ook veel ongelukken gebeurde en de taxichauffeur zei dat dit heel erg mee viel in vergelijking met hoeveel mensen er rijden. In inderdaad, het verkeer is wel chaotisch, niemand houdt zich helemaal aan de regels, maar ik heb nog geen echte gevaarlijke situaties gezien.

Morgen gaat heeeeeel vroeg de wekker. Marit moet namelijk rond 7.20 bij de busstop zijn vlak bij ons nieuwe huis. We moeten dus voor 7.00 uur de deur uit. We gaan haar met zijn allen afzetten bij de bus. Vandaag bij het avond eten stelde Marit mij al gerust: 'je hoeft morgen niet te huilen hoor, doe ik ook niet'. Ben benieuwd ;)

Verder morgen mijn dag met Nora doorbrengen tot Marit weer terug komt. De supermarkt ontdekken en bij het schooltje van Nora langs om te kijken wanneer zij kan beginnen. En 's-middags in ons huis zijn als ze gaten komen boren. En hopelijk daarna nog lekker zwemmen al er tijd voor is. Denk dat we straks echt moeten wennen dat er geen zwembad bij ons huis is in Nederland. Bij ons nieuwe huis hebben we namelijk ook een zwembad! En het zal gek zijn dat we ineens in ons huis kunnen en er geen mannetje bij de deur staat :)

Iedereen succes met het oppakken van het gewone leven na de vakantie!

Dikke kus en knuffel!!!

  • 24 Augustus 2015 - 06:16

    Mirjam:

    Wat een leuk verhaal :) goed te horen dat het gewone leventje weer een beetje gaat beginnen. Succes met niet huilen bij de bushalte ;)

  • 24 Augustus 2015 - 07:36

    Anita:

    Hey irene!
    leuk om alles te lezen zo...
    gezellig die zondagmiddag bij jullie..gauw gaan leren salsadansen (SUPER LEUK) en dan kan je ook mee doen!

    groetjes anita

  • 24 Augustus 2015 - 09:09

    Jeannette:

    Heerlijk verhaal, je schrijft zo dat ik het voor me zie! Succes met Maritje de eerste dag naar school, jullie nieuwe huis en tot 't volgende verhaal :-) !

  • 24 Augustus 2015 - 16:09

    Marissa:

    Super leuk om te lezen, ben erg benieuwd hoe Marit haar eerste dag was! Liefs

  • 24 Augustus 2015 - 21:23

    Carla:

    Goed om te horen dat het erop lijkt dat jullie huis je thuis gaat worden. Morgen nog een eigen bed en dan kan het echte leven beginnen. Ben benieuwd hoe Marit het op school heeft gehad. Gelukkig dat broer konijn haar nog een beetje steun kon geven. Leek het schooltje voor Nora wat? Tot de volgende keer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: