Fiesta!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Fiesta!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Fiesta!!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

30 Oktober 2015 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve allemaal,

We hebben inmiddels twee halloweenparty's achter de rug. Waarvan en er 1 een echte halloweenparty was, en de ander meer een playdate :)
Op woensdag gingen Nora en ik gelijk uit school naar het feestje toe. Dat was immers afgesproken. Maar goed, ik ben nederlands en ik ben in Mexico, dus ik was de eerste van iedereen.
Dit was een echt mexicaans feestje volgens mij. Er was een luchtkussen met glijbaan, er konden masters versierd worden, er waren cupcakes, een groot opblaaskasteel en heeeeeeeel veeeeeel snoep!!
Uiteindelijk waren volgens mij bijna alle kinderen uit Nora's klas er en het was een heel gezellig feestje. Deze werd natuurlijk afgesloten met een pinata. Met als gevolg dat we voor de komende 6 maanden genoeg snoep hebben! Ik ben zo blij dat de meiden geen suikerziekte hebben, want dan is het een hoop geregel tijdens deze dagen!! De meiden hoefden thuis 's avonds alleen maar een boterham te eten al avondeten :).
De juf van Nora was er ook gezellig bij. Het is een lieve, enthousiaste vrouw en ze zegt regelmatig 'I love she'!! (verder spreekt ze wel goed engels hoor :)) Dat is wel anders hier op haar school. Een juffrouw die je elke ochtend vraagt om een kus en 'te amo' tegen je zegt! In nederland zou dat nu niet meer zo snel gebeuren.
Op het feestje merkte ik wel weer hoe vervelend het is dat mijn spaans nog steeds niet goed genoeg is. De meeste moeder kunnen wel Engels, maar gaan toch snel in het Spaans met elkaar praten.

Donderdag hadden we het feestje van Marit haar klas. Er bleken....tadadadadada...........nog wel 1 andere moeder met 1 zoontjes te zijn gekomen!! Dus dat waren 3 gezinnen in totaal. Het was gezellig en we hebben echte Mexicaanse enchilada's gegeten. Dat was erg lekker en een traditioneel pompoentoetje.
De vrouw die het organiseerde was zo lief en om een kaars te halen met een 6 en we hebben voor Marit gezongen omdat ze in Nederland al jarig zou zijn!! Dus dat was erg leuk.
Ook hier hebben de meiden de benodigde hoeveelheid suiker binnen gekregen en 's avonds niet meer dan 1 boterham.

Gisteravond na de spaanse les de kamer versierd met ballonnen en de cadeautjes ingepakt. Want Marit was vandaag jarig!!!
Ze had een hele stapel cadeautjes van ons, oma, oma/opa, oom en beste vriendinnetje! Allemaal prinses Sophia cadeautjes en ze was er heel erg blij mee!!!
Daarna gingen Nora en ik ook naar Marits school. Iedereen mocht 'la ofrenda' komen bewonderen en dat was echt prachtig!!! Allemaal bloemen, kleuren, skeletten en typische 'dia del muerto' kleedjes.
Alle kinderen en leerkrachten waren verkleed en dat zag er erg leuk uit!
Er was een heuse parade en elke klas mocht een rondje lopen over het plein. Dat was een erg niet-Nederlandse ervaring, maar we heel erg leuk om mee te maken!!
Marit had cupcakes mee om uit te delen (die ik in het spaans had besteld, jeej!!) en ze had een leuke dag gehad op school.
Nu zitten de meiden lekker met het nieuwe speelgoed te spelen en eten we vanavond pannenkoeken!!

Morgen is dus haar kinderfeestje en ik ben benieuwd! Heb er zin in! Nog nooit een feestje gehad dat 5 uur duurde ;) Maar het enige wat ik geloof ik hoef te doen is patat in de oven te doen voor de lunch! haha

Dit was het weer, de korte update!

Dikke kus!

  • 31 Oktober 2015 - 06:33

    Marissa:

    Wat een feestjes...dat wordt nog afkicken zeker van al dat snoep

  • 31 Oktober 2015 - 06:34

    Marissa:

    Veel plezier met Marit haar feestje

  • 31 Oktober 2015 - 09:30

    Jeannette:

    Helemaal niet erg, haha, om je verhalen meerdere keren te horen/lezen :-) ! Wat een feesten allemaal. Heeeel veel plezier vandaag, knufffff mam

  • 31 Oktober 2015 - 10:24

    Keijzerclan:

    Hoi, wat ziet het er allemaal mooi en kleurrijk uit! Soms best eng maar zo te zien zijn ze niet bang, knap hoor! Dat Spaans komt vast wel goed, zeker als je al iets kan bestellen in het Spaans! Leuk om zo jullie verhalen weer te lezen! Jullie feesten wat af daar! Daar kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen, hihi! Geniet er lekker van! liefs uit Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13190

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: