Home sweet home!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Home sweet home!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Home sweet home!!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 December 2015 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve allemaal,

Zo, dat is even geleden!!!!
Zelfs sinterklaas had ik nog niet beschreven.
Dus het zal wel weer een lang stukje worden ;)

Sinterklaas is dus ook in Mexico geweest!!!!! Via de nederlandse vereniging kwam Sinterlaas. Bram en Marit zijn ernaar toe gegaan, omdat de beste vriendin van Nora ook haar feestje vierde.
Het was weer een typisch mexicaans feestje, met een springkussen, schildersezels, gipsen beeldjes die geverfd konden worden en een hoop muchachas die mee zijn om de kids te vermaken!!
Er was uiteraard ook weer een prinsessen show, want het was een prinsen en prinsessenfeestje. Hier waren alle prinsessen bij elkaar, maar Nora en ook de jarige Jet vond het verhaal erg spannend!! Vooral het beest van Belle viel niet echt in de smaak!! :)
Uiteindelijk kwamen Bram en Marit ook nog even, dus dat was gezellig.
Marit had het naar haar zin gehad, maar zei wel dat het niet de echte Sinterklaas was, maar een hulpsint :)
Toen we thuis kwamen lag er een brief dat hij een zak had verstopt. Na een tijdje zoeken was hij gevonden en waren binnen de korste keren alle cadeautjes uitgepakt! Het was leuk om het ook hier te vieren. Inclusief pepernoten en taaitaaipop :)
Onze Spaanse lerares vond de chocoladepepernoten ook erg lekker en ze heeft een chocoladeletter gekregen.

Toen in een weekend, opeens, in het bubbelbad beneden bij het appartement, bedacht ik: waarom ga ik niet en week eerder naar huis????
Het andere nederlandse gezin ging ook een week eerder naar huis. En ik wist dat Marit 5 dagen mag missen van school zonder opgaaf van reden.
Ik heb dus een mailtje gestuurd met de mededeling dat ze er de laatste week niet zou zijn, nadat bleek dat onze tickets omgeboekt konden worden.
Dat had wel als gevolg dat ik ineens nog maar 1 week had in plaats van 2, dus er moest snel een jurk worden gevonden gevonden voor de bruiloft die we hebben in NL. Gelukkig kon ik met mijn Duitse vriendin een tijd vinden om samen te gaan en ik was nog geslaagd ook!!
En snel moesten de souvenirs ingeslagen en ben ik met de vrouw van een collega van Bram gegaan. Zij kent de markt en dat was wel fijn. Ik weet niet of ik er nog uit gekomen zou zijn ;) Alles zag er ongeveer hetzelfde uit, maar het was leuk om alles te zien!

Toen was het zaterdag en zouden we rond 19.00 vliegen. Om 15.00 gingen we richting vliegveld. Bij de douane afscheid genomen van Bram (die kon niet een week extra vrij krijgen), en we hadden gelukkig een soepele vlucht!! De meiden hebben het super gedaan, rustig gespeeld, in een op stuk lekker 'gesport' (lees: lekker rond gerend) en in het vliegtuig ging het ook prima. Ze hebben ook nog een paar uur geslapen en voor ik het wist waren we in NL.
Daar stonden mijn ouders, Bram zijn ouders en de moeder van het beste vriendinnetje van Marit had als verrassing bedacht dat ze ook naar Schiphol zouden komen. Marit vloog haar direct om de hals met een dikke knuffel!! Zo schattig om te zien hoe blij ze waren elkaar weer te zien. En voor mij was er ook een verrassing!! Mijn beste vriendinnetje was er ook!!!!! Nora moest even wennen en stond het liefst achter mij.
Na alle knuffels naar de auto's en iedereen ging bij ons nog even koffie drinken.

Het was fijn en heel gewoon om weer in ons (ietwat) kale huis te zijn. Wel een beetje gek dat er nog spullen staan van de mensen die tijdelijk in ons huis woonde en er later weer een tijdje in gaan wonen, maar dat went ook wel snel.

En dan ben ik er vandaag alweer langer dan een week, maar wat is die week snel gegaan zeg!!!!!! Ik ben bijna niet thuis geweest!!
Het was zoooooo fijn om onze ouders weer te zien en te zien hoe vertrouwd de meiden gelijk weer zijn met de opa's en oma's. Ook bij mijn oma langs geweest, lieve vrienden weer gezien, naar de kerstmarkt in Leiden geweest, spelletjes gedaan. En Marit heeft bij twee vriendinnetjes gespeeld. En ze is een ochtendje met haar beste vriendinnetje mee geweest naar school wat ook haar school wordt als we weer terug komen. Dat ging goed en ze vond het leuk.
De week is voorbij gevlogen, maar ik had hem voor geen GOUD willen missen!!
Sinds gisteren is Bram ook weer thuis, dus we zijn compleet!
Het is zo fijn om iedereen weer te zien en vooral te knuffelen en weer live te spreken. Dat is toch zo anders als je gezellig samen zit, dan met die afstand ertussen. Ik weet zeker dat het heel erg lastig gaat worden om over 2 weken weer terug te 'moeten', omdat ik nu weer zo goed voel wat en wie ik allemaal ga missen!!
Het is ook erg fijn om te merken dat het niets veranderd als je er 4 maanden niet bent. Het voelt niet alsof ik er vorige week nog was.
Nu had ik dat ook wel verwacht, maar je weet toch nooit hoe dat gaat.
Het gekke is een beetje dat iedereen natuurlijk benieuwd ik hoe ik het heb gehad, maar dat ik er niet zo veel over kan vertellen.
Het is voor mij nu zo erg 'dagelijks' leven, dat ik niet zo goed weet wat nu 'interessant' is om te vertellen of wat 'bijzonder' is . Ik vind het ook veel leuker om te horen hoe het met iedereen hier is!!

Het autorijden na 4 maanden was ook geen enkel probleem. De straat voelt gewoon hetzelfde en vertrouwd en het was heel fijn door het winkelcentrum te lopen. Er waren wel wat winkels veranderd, maar verder is het fijn om te weten wat je waar moet halen :)
Dat alles in het Nederlands is, is ook een extra bonus. Heerlijk om niet na te hoeven denken wat ze zeggen of wat ik moet zeggen.
Waar ik nog het meeste aan moest wennen was 'de drie zoenen' in Nederland. Ik ben nu zo gewend aan 1 zoen (soms met knuffel), dat het gek was om 3 zoenen te geven. Ik snap nu dat dit voor mensen die dat niet gewend zijn erg gek is. Inmiddels na een week ben ik er weer aan gewend :)
Dat alles went, blijkt ook wel uit het feit dat ik soms dacht: ahhhh, jammer dat Estrella er niet is om het op te ruimen ;). Ik had in geen maanden meer de was opgehangen :) Maar goed, dat is gewoon een ontzettende bonus in Mexico, wat we hier nooit zullen hebbben, en dat is ook prima. Ik geniet er gewoon extra van zo lang we daar wonen :)

Komende weken worden ook druk, maar ik ga er met volle teugen van genieten!!!! Ik geniet van alle mooie, lieve mensen die ik weer even dichtbij me heb en ik realiseer me dat ik heel blij mag zijn met deze mensen in mijn leven. En ik weet zeker, ook als we 2 jaar weg zouden blijven, dat een groot deel gewoon in mijn leven zal blijven. En dat is een hele geruststellende gedachte en dat maakt het iets minder moeilijk om weer terug te gaan. En als ik daar weer ben, zal het ook weer snel gewend zijn. Maar tot juli/augustus voelt zoooo ontzettend lang!!

Ik wil iedereen via deze weg hele fijne kerstdagen wensen en alle goeds voor 2016!! Wat wij niet hebben in Nederland is Thanksgiving en dat is eigenlijk heel jammer!
Bedenk eens rond het einde van het jaar waar je allemaal dankbaar voor bent en spreek dat ook eens uit :)

Hele dikke knuffel,
Irene



  • 21 December 2015 - 22:31

    Eugénie:

    Welkom terug in NL... Home is where your heart is

  • 21 December 2015 - 22:40

    Brigitte:

    Leuk weer je verhaal....en wat fijn weer iedereen te zien he.
    Tot volgende week!!

  • 22 December 2015 - 09:53

    Jeannette:

    Leuk om toch te lezen, ook al weet ik het wel :-). Da's een goeie, Thanksgiving Day inderdaad. Makkie om te bedenken waar ik dankbaar voor ben, omdat dat heel veel is en- vast niet origineel ;-) - vooral een grote plaats voor gezin, familie en vrienden!

  • 24 December 2015 - 09:03

    Rolinka:

    Hoi Irene,
    Wat leuk om weer eens wat van je te lezen!
    En wat heerlijk, he, iedereen hier in Nederland weer te zien. Ik wens je hele fijne feestdagen , geniet ervan met je gezin!
    Lieve groet, Rolinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: