Weer van alles - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Weer van alles - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Weer van alles

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

09 Januari 2016 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve allemaal,

Zo, we zijn er weer helemaal!!! Inmiddels is de jetlag verleden tijd en slapen de kinderen weer in het normale ritme. Ik ben nog wel wat moe 's avonds, maar dat zal ook wel weer vanzelf goed komen!!

Maandag, dinsdag en woensdag hadden de meiden dus nog vrij. Dinsdag zijn we met het andere Nederlandse gezin naar de grote speeltuin geweest. Heerlijk weer in korte mouwen!!
En woensdag ben ik weer een jaar ouder geworden!!! Bram had met de meiden de kamer versierd en al zingend werd ik wakker gemaakt!!! Daarna een disco-ontbijt met de discobal die Marit van haar vriendinnetje had gekregen.
Het was gezellig al die berichtjes te ontvangen :) we zijn naar de dierentuin gegaan. Mijn Duitse vriendin zou ook mee gaan met haar kinderen, maar haar dochtertje was ziek, dus dat ging helaas niet door. Maar met zijn drieen was het ook erg gezellig! Voor de dierentuin hebben we nog heerlijk met lego zitten bouwen. Zo leuk dat Marit daar nu aan toe is!!

Bram was die dag ook thuis met eten!!! Dus dat was wel heel erg gezellig.

Donderdag moesten de meiden weer naar school en ging ik gelijk lezen bij Marit op school met haar klasgenoten. Daarna had Marit gym en moest ik even wachten. Omdat het dan wel heeeel erg leuk vind om met mij mee te gaan in plaats van met de bus. Ze gingen met de grote parachute spelen en het was leuk om een keertje te kunnen kijken.
Donderdag hebben we ook het rapport van Marit gekregen. Een daaraan konden we zien dat ze het goed naar haar zin heeft. De juf omschrijft haa als een vriendelijk en enthousiast meisje met veel vriendinnen. Alle leerkrachten, ook de vakleerkrachten (gym en muziek) prezen haar om haar doorzettingsvermogen. Dus we waren weer apetrots op onze grote meid!!

Elke vrijdag op Nora haar school verzorgt een ouder de lunch en doet een korte activiteit met de kinderen. Gisteren was ik dus aan de beurt. Ik heb samen met mijn muchacha fruitspiesjes gemaakt en hiermee een fruit-egel gemaakt. Dat zag er erg feestelijk uit! Omdat het allemaal langer duurde dan ik dacht, had ik geen tijd meer om een foto te maken!! :)
En ik had rijstewafels, rozijntjes en tomaatjes mee gegeven. Alles was op!!! En voor allemaal een klein flesje water.
Om 12.00 ging ik de activiteit met de kinderen doen. Ik had 'ganzenpas' mee genomen en dat vonden ze erg leuk! Het was wel lastig dat de kinderen eigenlijk alleen maar spaans spraken. Dus het was de hele tijd: Mamá de Nora!!!! en dan iets onverstaanbaars erachter aan, haha!!!
Aan het einde nog een verhaaltje voorgelezen en toen was hun dag op school alweer om.

Verder hadden we die vrijdagochtend het bericht gekregen dat de buren hadden ontdekt dat er bij ons thuis was ingebroken in ons Nederlandse huis. Ze zijn superalert geweest en gelijk de politie gebeld. Fijn dat we zulke lieve buren hebben!! En onze lieve ouders hebben gelijk de sloten vervangen en de politie/recherche te woord gestaan.
Ze hebben een t.v. en onze kinderwagen mee genomen. Dat was gelukkig alles!! Maar het is gedoe voor onze ouders en niet fijn voor onze buren dat het zo in de buurt was!! Het is vervelend dat we vanuit hier zo weinig kunnen doen!
Vandaag hebben Marit en Nora al 'boefje' gespeeld en hadden ze alle spelletjes uit de kast gehaald en in hun prinsessentent gedaan :)

Het is best gek hoe snel het weer went om hier te zijn. Het voelt gelukkig echt als thuis, al mis ik nog wel de gezelligheid die ik in Nederland die drie weken heb gehad!!!!

Volgende week donderdag hebben we weer ontbijt met de moeders van Nora's klas, dus dat is wel gezellig!! En Bram is donderdag met collega's uit eten geweest.
En volgende week begint Spaanse les weer. En vandaag kreeg ik weer een uitnodiging voor een feestje van een meisje uit Marit haar klas, dus ook dat gaat weer beginnen!!

Dag lieve mensen!!
Tot de volgende keer!!

Dikke knuffel!!

  • 09 Januari 2016 - 21:08

    Nadine:

    Wat fijn dat jullie weer zo snel gewend zijn, wel een beetje jaloers op de temperatuur hoor, hihi. Het was zo leuk dat de meiden zo samen konden spelen! Wat hebben jullie het druk gehad met alle bezoeken, en dan nu weer in het Mexicaanse ritme! Wat fijn dat Marit het zo goed doet op school!! Heerlijk hoor om te horen, en wat is die kanjer van jullie snel gewend! Kan merken dat Nora ook naar school gaat, ze spreekt al zo goed en duidelijk! Ze is zo wijs! Kon nu echt een gesprekje met haar aangaan, erg leuk! We hopen dat ze de inbrekers kunnen pakken! Wat een schrik! Maar wat hebben wij een super buurt!! Heel fijn dat er sociale controle is!! Geniet lekker van en met elkaar en kijk uit naar het volgende bezoek, dit keer van familie bij jullie!! Liefs van ons

  • 09 Januari 2016 - 22:45

    Jeannette:

    ha lieverds, ook al weet ik het meeste wel, het is toch leuk om het zo achter elkaar te lezen :-)! Heel lieve knuffels uit Nederland voor jullie, knufff mam/oma

  • 10 Januari 2016 - 19:46

    Rolinka:

    Wat fijn dat jullie weer zo snel gewend zijn! En wat heerlijk dat Marit het zo goed doet,super! Wat zullen jullie trots zijn!
    Balen van die inbraak en dan zo ver weg te zitten, joh. Maar gelukkig viel de schade mee.
    Ik wens jullie het allerbeste en weer een fijne tijd daar!

    Liefs vanuit s Gravenzande! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: