Weekendje weg! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Weekendje weg! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Weekendje weg!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Januari 2016 | Mexico, Mexico-stad

Lieve mensen,

Ik zit net op de bank nadat de kinderen in bed liggen. We zijn net terug van een weekendje weg!

In Mexico zijn in deze periode op ongeveer 2,5/3 uur rijden heeeeeel veel vlinders te zien. Die tip hadden we van iemand gekregen en dat leek ons wel leuk. Dus Bram had dat op kantoor gezegd en er waren nog wel meer mensen die dat een leuk idee leek. Langzaam groeide de groep tot een totaal van 12 man!!
Vrijdag middag was het zo ver en gingn Marit, Nora en ik rond 14.45 naar het werk van Bram waar we zouden verzamelen. We zouden om 15.00 vertrekken.
Daar stonden we buiten, duideljk als toeristen met onze tassen!! Uiteindelijk vertrokken we rond 15.45 in een een busje met alle tassen bovenop het dak.
Het had wel een soort schoolreisje gevoel en de sfeer was al gelijk gezellig eigenlijk. Onderweg moesten we even een stop maken, want Nora haar maag houdt niet zo van lange ritten!!!!
Rond 19.00 kwamen we aan bij ons huis. De chauffeur moest even vragen waar het was aan wat lokale mensen en met behulp van de GPS zijn we er gekomen. De straat was een beetje smal, dus zo snel mogelijk alle tassen naar binnen en wij ook natuurlijk.
Daar was de maaltijd al zo goed als klaar. Patatjes met hamburgers!!!
Die waren erg lekker home-made en nadat de meiden op bed lagen hebben we een gezellige avond gehad.

De volgende dag ging iedereen behalve ik, Nora en nog iemand naar de vlinders kijken. Rond 9.30 uur vertrokken ze en zijn Ik, Nora en degene die niet mee ging door het dorpje gelopen.
Daar werden we om de 100 meter aangesproken of we het water op wilde. Dat leek ons wel leuk, maar Nora was het daar niet mee eens. Dus gingen we maar wat lekkers drinken.
Daar kwamen we op het idee om morgen te gaan parapenten!!!!!!
Rond een uur of 15.00 kwam de rest terug. Het scheen heel erg mooi te zijn geweest met heel veel vlinders!!! Marit heeft een deel op bram zijn nek gezeten (kom op pap, sneller!!) en op een echt paard :) Dat vond ze erg leuk!! De rest van de middag hebben de meiden lekker gespeeld en geschommeld.
Het parapent idee bleef hangen en er waren er nog 3 die dat wel leuk zouden vinden!!
's Avonds zijn we met zijn allen gaan eten in een restaurant Wel jammer dat weer een dag was om te 'vieren' dus waren er harde knallen vuurwerk en daardoor liep Nora met haar handen op haar oren naar het restaurant. De straten waren super hobbelig en er reden genoeg auto's zonder licht. Maar er was veel bedrijvigheid op straat, dus dat heeft altijd wel wat.

Zondag stond de dag een beetje in het teken van het parapenten. We gingen er rond 11.00 naar toe en het bleek dat ze rond 11.30 naar de berg vertrokken. De rit in het busje was al de helft van het plezier!!!
De rit duurde ongeveer 20 minuten en de sfeer was gespannen op een leuke manier! Ik heb al een keer parachute gesprongen, dus ik was beniewd hoe dit zou zijn. De weg hiernaar toe was ook lekker hobbelig, maar wel mooi in de bossen. Eenmaal boven moesten we even wachten tot er genoeg wind was. Ik kreeg een instructor toegewezen en toen was het eenmaal zover! Wat is dat heerlijk!!!!!!!!!! Maar ik had niet de adrenaline kick als bij het parachute springen. Het was heerlijk om even 15 minuten in de lucht te spelen.
Daarna zijn we weer naar huis gegaan met de bus en nu was het maar 2.5 uur en het ging prima!!

Het was fijn er een weekend uit te zijn en het wordt saai: maar de meiden hebben het weer zo goed gedaan, we waren zo trots op ze!!
Nu is het weer voorbij en begint morgen weer het 'normale leven'.
Het was echt een prachtige plek en ik ga er nog even lekker van nagenieten.

• 25 Januari 2016 - 08:48

Jeannette:

heerlijk verhaal, lieve dochter, genieten zo'n weekendje :-)!

• 25 Januari 2016 - 12:39

Andries:

lijkt mij allemaal erg leuk, zeker het parapenten. dat wordt zeker nagenieten.

• 25 Januari 2016 - 20:13

Rolinka:

Dat klinkt als een heerlijk geniet weekend! Super! En zo fijn dat je twee lieverds het weer zo goed deden, dat is extra genieten, he!