Vooral gezelligheid! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu Vooral gezelligheid! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Irene - WaarBenJij.nu

Vooral gezelligheid!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

16 Januari 2016 | Mexico, Mexico-stad

Hoi lieve mensen,

Ik heb eigenlijk vooral gezellige dingen te melden deze keer!!

Woensdag was mijn lievelingszus jarig!!!! Gelukkig heeft ze een fijne dag gehad!! En ik kan me niet meer heugen dat we elkaar hebben gezien op onze verjaardag, dus dat is niet anders dan normaal. Maar toch is het fijn om zo makkelijk te kunnen skypen of te whatsappen!!
En ik heb die dag de Skype ook gebruikt om hele lieve mensen weer eens te zien!! Ik mocht deels bij de kampvergadering zijn en daarna konden we nog even kletsen, dus dat was erg leuk!! En ook moeilijk tegelijk.....
Dan zag ik iedereen een knuffel geven bij het weggaan, en dan dat ik daar in mijn eentje op een afstand te genieten van die knuffel die zij elkaar geven. Het was alsof ik een soort vliegje was die gewoon mee kon kijken zonder er echt deel van uit te maken (Ook al was mijn hoofd op de TV, haha!!). Ik weet hoe het voelt om daarbij te zijn, dus het was echt niet alsof ik in een hoekje op de muur zat.

Op donderdag heb ik met de moeders van Nora haar klas ontbeten.
Dat zou eigenlijk al in december zijn, maar toen konden er uiteindelijk heel veel niet. Dus het was opnieuw ingepland voor donderdag.
Dat gaat dan ongeveer zo: We gaan op donderdag lunchen rond 9.15, daar en daar.
Okay, gezellig, ik kom!! Ik ook!! Ja, ik kan ook, leuk!! Ik ben er ook bij. Ik kom ook!!!!
Op de dagen ervoor of de dag zelf: Oh, sorry, ik kan toch niet! Ik blijk ook niet te kunnen... Sorry, mijn kind is ziek. Ik blijk toch een afspraak te hebben op die dag.... Conclusie: we zaten er met zijn vieren! :)
Dat was nog steeds gezellig gelukkig. Ze gingen wel in het Spaans praten, maar dat is alleen maar goed voor mijn spaans. Ik begreep het meeste wel van wat ze zeiden (en nu uiteraard beter dan in september bij het vorige ontbijt), maar het participeren in de conversatie blijft toch wel echt lastig. Dat moest ik toch in het Engels doen. Maar het was ook wel leuk om te merken dat ik grotendeels begreep wat ze zeiden. Langzaam maar zeker wordt mijn Spaans iets beter. Ik kan nu af en toe in de appjes ook andere tijden gebruiken dan alleen maar de tegenwoordige tijd, haha!! Maar dat is wel weer echt een motivatie om mijn spaans snel te verbeteren!!

Nadat ik vrijdag bij Marit op school had gelezen ben ik Nora op gaan halen om naar het feestje van een klagsgenootje van marit te gaan. Marit reed met het vriendinnetje mee.
Eerst een half uur weer naar huis en daarna een uur in de auto naar het feestje. Helaas zijn de feestjes meestal niet in de buurt.
Wat een tuin en wat een huis!!!! Er waren mensen ingehuurd om de kinderen te vermaken en het themas was 'olymische spelen', dus dat was leuk.
Daar werd dan ook weer duidelijk dat het irritant is om geen spaans te spreken en als de rest elkaar allemaal wel kent. Op dat soort momenten voel ik me echt buitenlander en wou ik dat makkelijker op iemand af zou kunnen stappen. Gelukkkig waren er wel moeders die ik kende, maar die gingen uiteindelijk ook over op het Spaans met elkaar.

Vrijdagavond was er een 'ladies night' van Bram zijn collega's en ze hadden ook de vrouwen van de mannen uitgenodigd, dus ik mocht ook komen. Dat was zo ontzettend gezellig en we hebben zo ontzettend gelachen! Dat had ik hier nog nooit zo gehad, dus dat was echt even fijn om je bed in te stappen met het idee 'ik heb echt een gezellig avond gehad' zoals ik die uit Nederland ken.

Verder nog steeds dagelijks leven :) Wat niet zo heel spannend is eigenlijk.

Dikke knuffel!!!!

Irene

  • 17 Januari 2016 - 00:03

    Jeannette:

    ha lief kind, dikke knuffel terug! mam :-)

  • 17 Januari 2016 - 13:17

    Marissa:

    Wat een feestjes hahah klinkt goed allemaal!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 13193

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 25 Augustus 2016

Op avontuur in Mexico!

Landen bezocht: